debeściak debeściak
1408
BLOG

Debeściaki "odchodzą" na drugi krąg

debeściak debeściak Polityka Obserwuj notkę 12
 
Proszę o zwrócenie uwagi, ile czasu minęło od domniemanej decyzji kapitana Protasiuka o "odejściu"na drugi krąg do podjęcia właściwych działań. "Polscy eksperci" nie mogą się nadal zdecydować, w której dokładnie sekundzie słychać jego rozkaz/polecenie, najczęściej spotyka się informacje, że na 100 metrach (rzadziej na 80 m), po pierwszych ostrzeżeniach dźwiękowych o zbliżaniu się do podłoża, na dwie sekundy przed "odchodzimy" drugiego pilota lub na dwie sekundy przed pierwszą komendą "horyzont".
 
 
"08:40:39 TAWS         TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
08:40:41   A                100 metrów.
08:40:42   N               100.
08:40:42   TAWS       PULL UP, PULL UP.
08:40:44   TAWS       PULL UP, PULL UP.
08:40:46   TAWS       TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
08:40:48   N               100.
 
[podobno w tym momencie kapitan Protasiuk decyduje o odejściu na drugi krąg wydając rozkaz/polecenie: "Odchodzimy"]
 
08:40:49   2P              W normie.
08:40:49   N               90.
08:49:49   TAWS       PULL UP, PULL UP.
08:40:50   N               80.
08:40:50   2P             Odchodzimy.
08:40:51   Sygnał dźwiękowy, F = 400 Hz. (Wysokość niebezpieczna)
08:40:51   TAWS       PULL UP, PULL UP.
08:40:51   N               60.
08:40:52   N               50.
08:40:52   KRL          Horyzont 101.
08:40:53   N               40.
08:40:53   TAWS       PULL UP, PULL UP.
08:40:54   N               30.
08:40:54   KRL          Kontrola wysokości, horyzont.
08:40:55   N               20.
08:40:56   Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU.
08:40:56   Sygnał dźwiękowy, F=800 Hz. Bliższa prowadząca.
08:40:56   Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU.
08:40:56   TAWS       PULL UP, PULL UP
 
Komentarz: ABSU oznacza sygnały autopilota. Dwa pierwsze sygnały to kolejno: odłączenie kanału podłużnego autopilota (pociągnięcie za stery) oraz odłączenie kanału poprzecznego autopilota (ręczne dodanie gazu).
 
08:40:57   Sygnał dźwiękowy, F=400 Hz. ABSU.
08:40:58   TAWS       PULL UP, PULL UP.
08:40:59    Odgłos zderzenia z drzewami.
08:41:00   2P              Kur.. mać!
08:41:00   TAWS       PULL UP, PULL
08:41:02   KRL          Odejście na drugi krąg!
08:41:02   A               Krzyk Ku...aaaa....."
 
Pierdut.
 
 
 
Z tego jednoznacznie wynika, że naszym debeściakom od (nie podjęcia, ale) wyartykuowania decyzji o "odejściu" do podjęcia takiego działania minęło 10 sekund! "Dziesięć sekund" może brzmieć krótko, aby zrozumieć jak długi jest to czas w takich warunkach (więcej, nawet podejmowania decyzji przez kierowcę jadącego niezbyt szybko samochodu) proszę spojrzeć na wskazówkę sekundnika na zegarku albo przeczytać - wolno:
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
 
Drzemkę sobie ucięli, do cholery?
Nie, przecież w spokoju odczytywali sobie wysokości, aż do 20 metrów…
 
 
Czy może znowu polska rączka, polską rączkę myje (wybiela)? 
 
 
Jeszcze inna możliwość:
kapitan Protasiuk zapytał się podchmielonego gen. Błasika "Odchodzimy?"
i nie dostał twierdzącej odpowiedzi przez 10 sekund (spowalniający reakcje alkohol?)...
 
 
 
LEGENDA:
KBC - Dowódca Statku Powietrznego
2P – Drugi Pilot
N - Nawigator
IP - Inżynier Pokładowy
KRL - Kontroler Ruchu Lotniczego
S - Stewardessa
A - Nieokreślony Rozmówca
niezr. – Niezrozumiałe Wyrażenie
TAWS - informacja głosowa TAWS
 
 
 
Stenogram za:

  

debeściak
O mnie debeściak

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka